פתרונות עיבוד שבבי בפיתוח מודלים

תוכן עניינים

 

באינסוף דוגמאות של יישומים תעשייתיים, מדעיים וצרכניים יש צורך להכין מודל ואבטיפוס לפני יציאה לייצור המוני. סקירה כללית על פתרונות עיבוד שבבי בפיתוח מודלים.

מודל, מוקטן או בגודל "אמיתי", מאפשר לזהות כשלים, לראות בתלת מימד היבטים שונים ומגוונים במוצר המתוכנן, להציג את המוצר שלכם למשקיעים, לקוחות ויצרנים פוטנציאליים, לתכנן שיפורים ולהגיע לשלב הייצור בצורה מדויקת, איכותית ואשר נותנת מענה מלא לצרכים ולמטרות. לצד פתרונות מתקדמים של הדפסת תלת מימד, אשר שינו את תחום המידול ויצירת אבי טיפוס בצורה מהפכנית, תהליכי עיבוד שבבי הם עמוד התווך השני בפיתוח מודלים ויצירת אבי טיפוס לפני יצור סדרתי.

פיתוח מודלים באמצעות תהליכי עיבוד שבבי מבוצעים כיום על פי רוב באמצעות ציוד CNC משוכלל ומתקדם, אשר באמצעות תכנון דיגיטלי מדויק מפיק מודלים ברמת דיוק גבוהה וחסרת פשרות, בייצור מהיר, אמין ואוטומטי.

מה זה עיבוד שבבי?

עיבוד שבבי הוא במידה רבה התהליך המשלים וההופכי להדפסת תלת מימד. בעוד שמדפסת תלת מימד מייצרת מודל או אב-טיפוס "יש מאין" על בסיס חומר גלם פולימרי מתאים המודפס לכדי תוצר מתוכנן ומוגמר, מכונות עיבוד שבבי – כמו מכונות CNC מתקדמות – מפיקות את המודל ע"י הסרת שכבות חומר גלם מ"גוש" מוכן של חומר, בדר"כ מתכות שונות או פלסטיקים מתאימים.

מכונת CNC לעיבוד שבבי יכולה לקחת למשל קוביית מתכת ובאמצעות עבודה סופר מדויקת ומתוכננת עם מנועים משוכללים וראשי עיבוד ספציפיים לייצר מודל מדויק, מורכב מבחינת אלמנטים ופרטים ועם כל התכונות וההגדרות שאתם זקוקים להן מהמודל שלכם.

פעולות נפוצות ובסיסיות של עיבוד שבבי כוללות למשל: חריטה, חיתוך, כרסום, ניקוב, השחזה, קדיחה וכיוצא באלו. לצד טכניקות בסיסיות של עיבוד שבבי, בהתאם לצורך מיישמים טכניקות ייצור ובנייה נוספות, כגון ריתוך מתקדם ומותאם אישית, חיתוכי לייזר, ארוזיה חשמלית וכן הלאה.

פתרונות מידול לתעשייה עם עיבוד שבבי

עיבוד שבבי משמש כאמור למגוון משימות תעשייתיות, בכל תחומי העשייה והייצור, החל בתעשיות מורכבות כמו תעופה וחלל, דרך התעשייה הרפואית ועד תעשיית הרכב ובניית חלקים למיכון בתעשייה מסורתית. בהקשר ישיר לפיתוח מודלים, ציוד עיבוד שבבי הוא אמצעי הכרחי וחשוב מאוד עבור מודלים רבים מאוד ושחקנים מכל הסוגים בתעשייה הישראלית והגלובלית. כך למשל, באמצעות עיבוד שבבי ומכונות CNC מתקדמות מייצרים מודלים של תבניות תלת מימד (מגוש אחיד של חומר גלם לדיוק מירבי וללא נקודות חולשה או חיבור), עיבוד שבבי של אבטיפוס למוצר מסוים, פיתוח וייצור חלקים מיוחדים ומדויקים למודלים ואביטיפוס, חריטה והשחזה של חלקי מודל כיד להגיע לדיוק מיקרוני וכיוצא באלו עם יישומים רבים נוספים שאפשר לייצר ולפתח עם עיבוד שבבי משוכלל וחדשני.

עיבוד שבבי מאפשר הכנת מודלים מדויקים ממגוון חומרים, בעיקר מתכות, חומרי גלם תרמו-פלסטיים ולעיתים אפילו עץ. כך למשל מודלים לתחומי תעופה, חלל, רפואה וכדומה העשויים מטיטניום (קל וחזק במיוחד) מיוצרים בתהליך טכנולוגי מותאם אישית של עיבוד שבבי. בפועל, עיבוד שבבי מאפשר ליצור היצע אדיר של תוצרים, חלקים ויישומים עבור מודלים ברמה הגבוהה ביותר וגם עבור ייצור סדרתי של תוצרים – התוספת המושלמת וההכרחית לתהליכי מידול ופיתוח עם הדפסת תלת מימד.

Picture of גלעד וייס
גלעד וייס

מנכ''ל חברת GILAD RM
כבר מעל 30 שנים בתחום עולם ההדפסות תלת מימד

פנו אלינו עוד היום

לוגו גלעד אר אמ

חברת GILAD RM תספק עבורך את השירות הטוב יותר – החלום שלך נמצא במרחק לחיצה אחת

פוסטים אחרונים